"מנהיג עסקי וחלוץ שינוי חברתי": פרס הכלכלה ע"ש רמניסיאנו הוענק לרמי לוי

לוי הודיע שיתרום את הפרס, בסך 10,000 דולר, לתכנית מצטיינים מהפריפריה של אוניברסיטת תל-אביב

23 יוני 2015
פרס הכלכלה ע"ש רמניסיאנו הוענק לרמי לוי

פרס הכלכלה ע"ש הוגו רמניסיאנו לשנת 2015 הוענק במהלך מושב חבר הנאמנים האחרון לאיש העסקים רמי לוי, מייסד ומנכ"ל הרשת הקמעונאית "שיווק השיקמה". הפרס הוענק ללוי על מה שהוגדר כ"תרומתו יוצאת הדופן של לוי לחברה הישראלית, כמנהיג עסקי וחלוץ של שינוי חברתי ועל הצלחתו כיזם רב מעוף, שהשכיל להפוך עסק משפחתי קטן לרשת המרכולים השלישית בגודלה בישראל".

 

לוי הודיע שיתרום את הפרס, בסך 10,000 דולר, לתכנית מצטיינים מהפריפריה של אוניברסיטת תל-אביב, המאפשרת לתלמידים מצטיינים מאזורים חלשים ללמוד במוסד. את הפרס העניקו ללוי נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר, יו"ר אגודת הידידים, פרופ' יעקב פרנקל, בתו של רמניסיאנו, ד"ר מוניק בארל, ויו"ר אגודת הידידים הצרפתית, פרנסואה הילברון. "באופן אישי," אמר הילברון, "אני שמח שהפעם אנחנו מעניקים את הפרס למי שאינו בהייטק. פרס ללוי הוא פרס לעתיד ישראל, שכן מדובר גם בתורם נדיב".

 

"אם אתה רוצה לכבוש אנשים בתחום העסקים והצרכנות, אתה צריך לכוון לרגשות שלהם". אמר פרופ' פרנקל, והוסיף כי את זה הבין רמניסאנו, וגם רמי לוי מבין היטב. "אני מאמין שמכניזם התחרותיות שרמי לוי הביא הוא מפתח להצלחה".

 

נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר, ציין בדבריו, כי האוניברסיטה חולקת רבים מהערכים שרמי לוי מייצג, ובראשם שניים - רוח היזמות שלו, שהביאה ילד משכונה ענייה להיות לאיש עסקים מצליח, וכן המודעות החברתית העמוקה שלו.

 

לאחר שעלה לקבל את הפרס, ביקש לוי להודות להוריו שנכחו בקהל, כמו גם לחבריו ולעובדיו, שרבים מהם ישבו באולם. "הפרס הזה משותף לכולם", אמר. "הגעתי לאן שהגעתי רק בגלל דבר אחד – אני משרת; ומי שמשרת, השם זיכה אותו. המילה משרת נחשבת למילת גנאי, אבל אין מצווה גדולה מלשרת האחד את השני".

 

באירוע הוענקה גם מלגה על שם הוגו ואלרי רמניסיאנו למרים לוזון, סטודנטית לכלכלה באוניברסיטת תל-אביב.

 

אודות פרס רמניסיאנו

פרס הכלכלה ע"ש  הוגו רמניסיאנו מוענק כהוקרה על הישגים בכלכלה, בטכנולוגיה ובמחקר ופיתוח בישראל. מייסד הפרס, הוגו רמניסיאנו ז"ל, היה תעשיין מצליח בתחום הטקסטיל ונחשב לאחד מגדולי התורמים לישראל. עם מקבלי הפרס בשנים האחרונות נמנים: יו"ר סנו ברונו לנדסברג, ד"ר יוסי ורדי, התעשיין סטף ורטהיימר, איש העסקים והתעשיין דב לאוטמן, יו"ר צ'ק פוינט, גיל שוויד, יו"ר חברת אל על פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ, גליה מאור מנכ"ל בנק לאומי (לשעבר), מקסין פסברג מנכ"ל אינטל ישראל, קובי ויהודית ריכטר, מייסדי חברת מדינול, מייסדי ומפתחי אפליקציית WAZE, נועם ברדין, אורי לוין, אהוד שבתאי ואמיר שנער.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>