סרטה של עדיה אמרי-אור מהחוג לקולנוע זכה בפסטיבל טרייבקה

"תפרים", סרטה של עדיה אמרי-אור מן החוג לקולנוע ולטלוויזיה זכה בפסטיבל טרייבקה בניו-יורק

16 אפריל 2012
הסרט "תפרים" בפסטיבל טרייבקה
"תפרים", סרטה של עדיה אמרי-אור מן החוג לקולנוע ולטלוויזיה, זכה בפרס פסטיבל הקולנוע היוקרתי טרייבקה, שהתקיים בין התאריכים ה-18 ל-29 באפריל בניו-יורק. לתחרות הסרטים הקצרים של הפסטיבל הוגשו השנה 2,890 סרטים, מתוכם השתתפו בפסטיבל 60 בלבד ובהם "תפרים", שהיה הסרט הישראלי הקצר היחיד. בנוסף, בחודש יוני הקרוב ישתתף הסרט בתחרות הישראלית של פסטיבל סרטי הסטודנטים הבינלאומי ה-14 שיתקיים בתל-אביב.
 
 
הפרס הוענק על-ידי במאית הסרטים סון סרנדון, ראש חבר השופטים, אשר בחר פה אחד בסרטה של אמרי-אור, ״בשל עבודת הבימוי המדויקת, המשחק הנדיר והתסריט הייחודי״.
 
 
פסטיבל טרייבקה (Tribeca) הוא אחד מפסטיבלי הקולנוע החשובים בעולם. הוא הוקם ב-2002 ביוזמתו של השחקן רוברט דה-נירו ומתקיים מאז מדי שנה בשכונה בשם זה בדרום האי מנהטן. מאז הקמתו משך הפסטיבל להקרנותיו יותר משלושה מיליון צופים, והוא שם לעצמו כמטרה לקדם יוצרי סרטים עצמאיים ולהנציח את העיר ניו-יורק כמוקד של עשייה קולנועית.
 
 
"תפרים" מספר את סיפורן של עמית (בגילומה של ריקי בליך) ונועה (שירה קצנלנבוגן), בנות זוג בשנות השלושים לחייהן, שהחליטו להרחיב את המשפחה, אולם בלילה שלאחר לידת בתן הן מגלות כי יש דברים שאי אפשר להסתיר.
 
 
"תפרים" הוא סרטה הקצר השלישי של אמרי-אור, שלומדת כאמור בחוג לקולנוע ולטלוויזיה באוניברסיטה. קדמו לו "להישאר", בכיכובן של אסתי זקהיים ושני כהן, שהשתתף בפסטיבלים רבים וזכה בשלושה פרסי בימוי, והסרט הדוקומנטרי "מפגש 129", העוסק בנשות שכונת הרכבת בלוד ואשר נמכר לחמישה ערוצי שידור בעולם. בימים אלה מתחילה אמרי-אור בצילומי סרטה הרביעי שייקרא - "אינתא עומרי".
 
 
פרט לשחקניות המשתתפות בסרט, שאינן סטודנטיות ואשר עשו את עבודתן בהתנדבות, יתר העבודה על הסרט נעשתה על-ידי סטודנטים וסטודנטיות מן החוג לקולנוע ולטלוויזיה. את הסרט הפיקה עדי דרוקר, מידן ארמה צילם, ואור לי-טל ערך.
 
 
יחד עם "תפרים", הוצגו השנה בפסטיבל טרייבקה שני סרטים באורך מלא אשר בוימו על-ידי בוגרי החוג לקולנוע וטלוויזיה של אוניברסיטת תל-אביב: "הסיפור של יוסי", סרטו החדש של איתן פוקס, שיפתח השנה את הפסטיבל, ו"הדירה", סרטו של ארנון גולדפינגר, אשר יתמודד במסגרת תחרות הקולנוע הדוקומנטרי.
 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>