ניפגש בדובאי

ההסכמים החדשים יצרו הזדמנויות חדשות - סטודנט מאוניברסיטת תל אביב נפגש עם סטודנטים מאוניברסיטת דובאי

אולג בן אבי וידידיו האמירתים מאוניברסיטת דובאי
אולג בן אבי וידידיו האמירתים מאוניברסיטת דובאי
כמה מלים על התואר שלך

"התואר שאני לומד חדש לחלוטין, והוא משלב למידה אמפירית על החברה מצד אחד, ומצד שני נותן כלים הכרחיים כדי לצמוח ולהצליח בעולם הטכנולוגי החדש. אני מאוד נהנה מהלימודים ומהשילוב של סוציולוגיה עם תקשורת, ובמיוחד מלימודי הפייתון. כשנרשמתי לפני שלוש שנים היינו רק 17 סטודנטים וסטודנטיות, והשנה מספר הנרשמים כבר הכפיל את עצמו. זה מרגש לדעת שבמקומות עבודה מאוד מתעניינים בתואר החדש, ובמה שהוא מקנה לנו".

אולג בן אבי, סטודנט שנה ג' במסלול לחקר חברה דיגיטלית בפקולטה למדעי החברה ע"ש גרשון גורדון, הוא הסטודנט התל אביבי הראשון שנפגש עם סטודנטים מאוניברסיטת דובאי.

 

הקשר שנוצר באינסטגרם

על תיאום המפגש של אולג עם יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת דובאי, יועץ האגודה ואחראי מועדון הגיימינג שלהם, אחראי עידו מונטנייז, רמ"ח תרבות, ספורט וקשרי חוץ באגודת הסטודנטים והסטודנטיות של אוניברסיטת תל אביב. "היחסים שלנו עם אוניברסיטאות באמירויות טובים ומדי יום אנחנו יוצרים עוד ועוד כאלה, אבל הקשר עם אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת דובאי הדוק במיוחד". עידו מספר שאת השיחה הראשונית הצליח ליצור באמצעות פנייה באינסטגרם. "אנחנו עושים מחקר מעמיק על כל מוסד שאנחנו פונים אליו, ואם אנחנו רואים שהוא פעיל יותר ברשת חברתית אז אנחנו פונים אליו בדרך הזאת. ראיתי שהערוצים הפורמליים מאתגרים מדיי, אז עברתי לרשת, וזה עבד", הוא מספר בחיוך.

 

ערוץ התקשורת החברתית נפתח, ואולג, נציג האגודה ששהה בדובאי לרגל חופשה פרטית, שמח על ההזדמנות הספונטנית לפגוש חברים חדשים, ושיתף אותנו בחוויות:

 

  מה המפגש הזה נותן לך כסטודנט?

"בתור סטודנט לחקר חברת דיגיטל (סוציולוגיה-אנתרופולוגיה ותקשורת), היה לי חשוב להכיר את התרבות והתפיסה החברתית שלהם. בהתחלה השיח היה מאוד נוקשה, אבל עם הזמן הם נפתחו וגיליתי אנשים שלא רחוקים מאתנו בכלל. הם ציניים כמונו, בעד הומור פתוח (בגבול הכבוד שלא פוגע בדת שלהם), ולפעמים גם זה ניתן לכיפוף. הם בעד ביקורת, פתוחים לדיבור ולשאלות שיכולות להיות לא פשוטות. לדוגמא, הקומיקאי Ahmed the dead terrorist שעובד עם בובות, הוא אחד הפופולריים שם".

 

מה התובנות שלך מהמפגש?

"החוויה הזו גרמה לי להבין כמה התואר שאני עושה יכול לתרום לי עכשיו ובעתיד. נוכחתי כמה הם פעילים ברשתות החברתיות וכמה המהפכה הטכנולוגית עזרה להם לצמוח ולהפוך למעצמה לא קטנה בהמון תחומים. מהמפגש הזה הבנתי שזו רק ההתחלה, ושהם מצפים לעוד המון שיתופי פעולה איתנו, כלומר בין האוניברסיטאות, ובכללי עם מדינת ישראל, ושהם כבר לא יכולים לחכות לבוא לארץ. השמעתי להם מוזיקה ישראלית, שלפי דעתי התאימה לסגנון שלהם (לפי מה שהם השמיעו לי), וסיפרתי שיש לנו מנעד רחב של מוזיקה בארץ, והם פשוט עפו על זה!".

 

מה לגבי ביקור גומלין בישראל?

"אגודת הסטודנטים מתכננת ביקורים רשמיים, סמינרים משותפים וחילופי סטודנטים עם שותפיה האמירתיים. בחודש מרץ מתוכננים להתקיים אירועי אונליין שיימשכו שבוע שלם, ויכללו מפגשים חברתיים ואקדמיים בין הסטודנטים והסטודנטיות. אני הצעתי להם לבוא לכאן, והבטחתי להיות המדריך שלהם. מקווה שהם ירימו את הכפפה".

 

יושבים בבית קפה. אולג, אחמד, מאט ועבדולה

 

משרד החוץ של האוניברסיטה

מאחורי הקלעים של תכנון המפגשים ושיתופי הפעולה בין הסטודנטים נמצאת גם סגנית הנשיא לבינלאומיות, פרופ' מלאת שמיר, וצוות ביה"ס הבינלאומי של אוניברסיטת תל אביב Tau International, הגוף הביצועי שאחראי על כל הממשק עם אוניברסיטאות אחרות בעולם, על הקשר עם סטודנטים זרים, על הטיפול בהם ועל הצעת תוכניות מתאימות.

 

"מרגע שנחתמו ההסכמים היה ברור שלצד ההזדמנות ליצור קשרים ושיתופי פעולה אקדמיים חדשים, צריך גם לחדד את מקומה של האקדמיה בבניית גשרים בין עמים ותרבויות, וכמובן שבסיס טוב ביותר לכל בניית הקשר הוא בין הסטודנטים", אומרת פרופ' שמיר. "הרוח של אוניברסיטת תל אביב, שמאוד מדגישה חדשנות ויזמות, והעיר תל אביב עצמה שנחשבת ל-HUB בינלאומי ליזמות, מסתדרות יפה עם רוח האוניברסיטאות בבחריין ובאמירויות, בייחוד בדובאי ובאבו דאבי, שגם שם נושא היזמות והחדשנות מאוד חשוב ומרכזי".

 

"אחד הנושאים עם הפוטנציאל הגדול ביותר בקשר עם האמירויות הוא היכולת להביא הנה סטודנטים מצוינים משם. הרבה צעירים מהאמירויות יוצאים ללמוד בחו"ל, ובאופן מסורתי נסעו עד כה לאוניברסיטאות העילית באנגליה ובארה"ב. אבל עכשיו יש להם אוניברסיטאות מצוינות קרובות לבית, עם תוכניות שיכולות להתאים לתחומי העניין שלהם, וגם בסביבה שתרגיש להם ביתית. בכל זאת, 20% מהסטודנטים והסטודנטיות שלנו הם דוברי ערבית מבית, אנחנו במזרח התיכון, יש לנו חומוס בקפיטריה".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>