נחתם הסכם שיתוף פעולה עם אוניברסיטת קינג בחפירות הארכיאולוגיות בתל עזקה

אוניברסיטת קינג תצטרף ל-15 אוניברסיטאות נוספות ברחבי העולם, המשתתפות בפרויקט "משלחת לאוטנשלגר" באתר החפירות בתל עזקה

18 מרץ 2013
תל עזקה (צילום: BiblePlaces.com)

החפירות בתל עזקה, בראשות פרופ' עודד ליפשיץ מהמכון לארכיאולוגיה באוניברסיטת תל-אביב, הן פרויקט משותף של המכון לארכיאולוגיה באוניברסיטת תל-אביב והפקולטה לתיאולוגיה באוניברסיטת היידלברג שבגרמניה (Heidelberg Universität).

 

על פי המתואר בתנ"ך, עזקה הייתה עיר בשפלת יהודה. המקום הקרוי כיום "תל עזקה" הוא תל המצוי על אם הדרך המובילה מעמק האלה לכיוון דרום, בחלקו הצפוני של פארק בריטניה, דרומית למושב זכריה.

 

פרויקט המחקר בתל עזקה מורכב מעבודה תיאורטית בתחום המקרא וההיסטוריה ומחפירות בשטח שנערכות בכל קיץ בהשתתפות של כ-250 סטודנטים, ויחקור כמה מן השאלות המעניינות ביותר בתקופת האלף הראשון והשני לפני הספירה באזור שפלת יהודה.

 

"אנו שמחים להיות חלק מחפירות תל עזקה", אומר ד"ר גרג ג'ורדן, נשיא אוניברסיטת קינג. " שיתוף פעולה מחקרי שכזה מהווה הזדמנות מחקרית מיוחדת לסטודנטים ולסגל של אוניברסיטת קינג. מדובר בסנונית ראשונה להרחבת המרכז ללימודי המזרח התיכון של אוניברסיטת קינג.

 

הסטודנטים של אוניברסיטת קינג יגיעו לישראל ויחפרו באתר במשך שבועיים-שלושה, לצד טיול מקיף בן שבוע ברחבי ישראל. אם ירצו להמשיך ללמוד את התחום, יוכלו להשתלב בתכנית הלימודים הבינלאומית בלימודי "ישראל הקדום" שמתקיימת במסגרת החוג לארכיאולוגיה ותרבויות המזרח הקדום באוניברסיטת תל-אביב, ויקבלו הכשרה בתחום הארכיאולוגיה המקראית. לאחר מכן יוכלו הסטודנטים לחזור לעונות חפירה נוספות ולהשתלב בצוות החפירה של תל עזקה.

 

העונה השנייה של חפירות משלחת לאוטנשלגר בתל עזקה תתקיים במהלך החודשים יולי- אוגוסט, 2013.

 

פרטים על החפירה ועל הפרויקט ניתן למצוא באתר המשלחת.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>