פרופ' דן פאר מונה לתפקיד יושב ראש חברת 'רמות'

יפעל לקידום הפוטנציאל המסחרי של המצאות חוקרי האוניברסיטה

03 ינואר 2021
פרופ' דן פאר
פרופ' דן פאר

פרופ' דן פאר, סגן הנשיא למחקר ופיתוח, מונה לתפקיד יושב ראש דירקטוריון 'רמות' - חברת מיסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת תל אביב. "בכוונתי להמשיך ולחזק את רמות ולהובילה לשיאים חדשים, שימקסמו את הפוטנציאל המסחרי האדיר הטמון בהמצאות חוקרי האוניברסיטה", אמר פרופ' פאר עם כניסתו לתפקיד.

 

חברת רמות בע"מ נמצאת בבעלות מלאה של אוניברסיטת תל אביב, ואחראית על הידוק הקשרים של האקדמיה עם התעשייה. מתוקף כך, היא מנהלת את כל פעילויות מסחור הטכנולוגיות ושיתופי הפעולה עם התעשייה, משלב הפטנט על ההמצאה, דרך מימון המחקר היישומי ועד הקמת חברות סטארט-אפ על סמך המחקרים.

 

פרופ׳ פאר הוא מחלוצי השימוש במולקולות RNA לתרפיה תאית וגנית. מעבדתו הייתה הראשונה בעולם להראות כי ניתן להוביל מולקולות אלה לצורך השתקה של גנים, יצירת חלבונים תרופתיים ועריכה של גנים באמצעות ננו-חלקיקים, המתבייתים לתאי המטרה שלהם, כשהם מוזרקים למחזור הדם במחלות שונות שקשורות לתאי מערכת החיסון וסרטן. הוא הצטרף בשנת 2008 לאוניברסיטת תל אביב והקים את המעבדה לננו-רפואה.

 

פרופ' פאר פרסם למעלה מ-150 מאמרים ופרקים בספרים, ומכהן כעורך של שלושה כתבי-עת בתחום של מערכות להובלת תרופות, כחבר בפאנל המדעי של חמישה עשר כתבי-עת נוספים, וכיועץ מדעי בכמה חברות הזנק וחברות פארמה גדולות בישראל ומחוצה לה. הוא הגיש כ-120 המצאות לרישום פטנטים, שחלקן אושרו ואף מוסחרו במספר חברות (אחת מהן נמצאת לפני אישור סופי, כטיפול ביולוגי במחלות מעי דלקתיות), וייסד חמש חברות הזנק בישראל ובארה״ב. בנוסף, הוא משמש כראש המרכז לרפואה תירגומית (Translational Medicine) ותוכנית SPARK, שאותה ייסד עם הנהלת אוניברסיטת תל אביב בשנת 2017.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>