מקדמים את השוויון בקמפוס

פרופ' נטע זיו תעמוד בראש יחידת שוויון ומגוון ותרכז את כלל תחומי המגוון והשוויון בקמפוס

29 אפריל 2021

אוניברסיטת תל אביב הודיעה על הקמת יחידה חדשה - נציבות שוויון ומגוון שבראשה תעמוד פרופ' נטע זיו מהפקולטה למשפטים ע"ש בוכמן. הנציבות החדשה תהיה כפופה ישירות לנשיא האוניברסיטה, ותרכז את כלל תחומי המגוון והשוויון בקמפוס, ובכלל זה מגדר, ערבים, דור ראשון להשכלה גבוהה, אנשים עם מוגבלות, קהילת הלהט"ב, יוצאי אתיופיה וחרדים. הנציבות תפעל לקידום השוויון והמגוון בקרב הסגל האקדמי, הסגל המינהלי והסטודנטים.

 

חתירה לשוויון ומגוון בקמפוס

במהלך זה מאמצת אוניברסיטת תל אביב את עיקרי ההמלצות של ועדת המגוון שמונתה על ידי נשיא האוניברסיטה, פרופ' אריאל פורת במטרה לבחון את הנושא. הוועדה, בראשות פרופ' סיגל אלון, המליצה בין היתר, כי היחידה החדשה תפעל להתוות מדיניות כלל אוניברסיטאית, להציב יעדים, ולסייע לבעלי תפקידים בכירים באוניברסיטה לקדם את נושא השוויון והמגוון בתחומים עליהם הם מופקדים. בדו"ח הוועדה נכתב: "כדי לפתור בעיות חברתיות מורכבות, לגלות את פריצת הדרך הבאה במדע, או להגיע לשיאים חדשים של ביטוי אומנותי, עלינו להביא מגוון רחב של רעיונות, גישות, נקודות מבט, והתנסויות. מגוון כזה יעורר זוויות חקירה חדשות, אופני ניתוח חדשים, תגליות חדשות ופתרונות חדשים. כמו כן, גיוון הקמפוס יוצר הזדמנויות לאינטראקציה של סטודנטים וחברי הסגל מרקעים שונים, ומגביר את הסובלנות למגוון רחב של נקודות מבט. לקמפוס מגוון יש גם היבט חינוכי מכיוון שהוא מכין את הסטודנטים לאזרחות ומנהיגות טובים יותר בחברה דמוקרטית, השואפת לאידיאל ללא גזענות, ללא פחד מ'האחר' וסטראוטיפים".

 

"חתירה לשוויון ומגוון בקמפוס אינה רק מטרה חברתית חשובה מאין כמוה. מגוון של חברי וחברות הסגל אקדמי מבטיח רמה אקדמית גבוהה יותר של האוניברסיטה ויחידותיה; מגוון של ציבור התלמידים והתלמידות הופך את חווית הלימוד בקמפוס למשמעותית יותר; ומגוון של חברות וחברי הסגל המנהלי נותן תחושה לקהילת הקמפוס שהאוניברסיטה היא של כולם, בלי הבדל מגדרי, אתני או לאומי", אומר פרופ' אריאל פורת נשיא אוניברסיטת תל אביב, ומוסיף "אני גאה בכך שפרופ' נטע זיו נעתרה לבקשתי לקחת על עצמה את התפקיד של ייסוד הנציבות החדשה. מי שמכיר את נטע יודע, שהיא שילוב נדיר של ערכיות ויכולת ביצוע מרשימה ביותר. היא זו שעמדה שנים רבות בראש הקליניקות בפקולטה למשפטים והפכה אותן למקור גאווה לפקולטה ולאוניברסיטה כולה, הן ברמה הלאומית והן ברמה הבינלאומית".

 

פרופ' נטע זיו מציינת שהנציבות בהובלתה תפעל בשיתוף היחידות השונות להרחבת התוכניות הפועלות בשנים האחרונות בקמפוס, בדגש על דור ראשון להשכלה גבוהה, סטודנטים עם מוגבלויות, שילוב ערבים וקבוצות נוספות בסגל המינהלי, לצד הגדלת מספרם של הנשים וכן של ערבים בסגל האקדמי בכל הדרגים. "זכות גדולה נפלה בחלקי להוביל את הקמת היחידה החדשה ולעסוק בנושאים אותם חקרתי ולימדתי, ובהם אני פועלת למעלה משלושה עשורים. אני מאמינה שקמפוס מגוון ושוויוני הוא חיוני להשגת מצוינות אקדמית אליה אנו שואפים, אך מדובר גם בענין ערכי: האוניברסיטה, כגוף הנשען על משאבים ציבוריים וקהילתיים, מחויבת לשקף את מגוון האוכלוסיות בציבוריות הישראלית ולהיות מרחב בו כל קבוצה תרגיש שייכות – באופן שוויוני ומכבד", היא מסכמת.
 

פרופ' נטע זיו

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>