נחנך הבניין השני ב"עיר הסטודנטים" אשר ייקרא על שמה של לאורה שוורץ-קיפ

"עיר הסטודנטים" עתידה להשתרע על שטח כולל של 35 אלף מ"ר ולכלול שמונה בנייני מעונות בני שבע עד תשע קומות, לצד מרחבים ירוקים ומרכז מסחרי

24 דצמבר 2013
נחנך הבניין השני ב"עיר הסטודנטים" אשר ייקרא על שמה של לאורה שוורץ-קיפ

"עיר הסטודנטים" ממשיכה להתרחב: בטקס מרגש שהתקיים לאחרונה בנוכחות ראשי האוניברסיטה, נציגי הסטודנטים ובני המשפחה התורמת, נחנך הבניין השני בפרויקט הענק של מעונות הסטודנטים ברחוב וייז. הבניין, שכבר מאוכלס בדיירים, נקרא על שמה של לאורה שוורץ-קיפ, אמו המנוחה של קרל-היינץ קיפ, סגן יו"ר חבר הנאמנים של האוניברסיטה ודוקטור לשם כבוד מטעמה.

 

"זהו יום גדול עבור אוניברסיטת תל-אביב", הכריז בטקס נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר, "לא זו בלבד שאנחנו חונכים בניין חדש ונפלא שישרת דורות של סטודנטים; לא זו בלבד שאנחנו מחזקים את תרומתה של האוניברסיטה לישראל ולעולם, אלא שגם ניתנת לנו ההזדמנות להוקיר בפומבי את אחד הידידים היקרים ביותר שאי-פעם היו לאוניברסיטת תל-אביב - קרל-היינץ קיפ".

 

פרופ' קלפטר הוסיף וציין את תרומתה רבת השנים של משפחת קיפ – קרל-היינץ קיפ עצמו, רעייתו האנלור, בתו אורסולה בכטולשיימר, חתנם ד"ר ווילפריד בכטולשיימר והנכדה לאורה, שהיא, כך מתברר, אלופה אולימפית ברכיבה אומנותית על סוסים.

 

"משפחת קיפ מילאה תפקיד מרכזי בהפיכתה של אוניברסיטת תל-אביב ממוסד מקומי קטן לאוניברסיטת מחקר ברמה עולמית", אמר פרופ' קלפטר וציין כי למעלה מתריסר פרויקטים ברחבי הקמפוס קרויים על שמה של לאורה שוורץ-קיפ. "בתמיכתו בפרויקטים באוניברסיטה, קרל-היינץ יצר הנצחה ראויה לאימו המנוחה, אשר הנאצים מנעו ממנה טיפול רפואי והיא מתה ב-1944", הוסיף.

 

לדברי פרופ' קלפטר, "פרויקט זה עונה על צורך חיוני: הוא יאפשר ליותר סטודנטים מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל, כמו גם לתלמידי תארים מתקדמים וסטודנטים מחו"ל, ללמוד באוניברסיטת תל-אביב. הבניין החדש יספק סביבת מגורים נגישה לסטודנטים מרקע מוחלש ומקהילות מרוחקות, ויאפשר לדורות חדשים של חוקרים להתמקד בלימודים ובמחקר ולממש את מלוא הפוטנציאל שלהם".

 

החזון והרוח מאחורי המבנים

יו"ר חבר הנאמנים של האוניברסיטה פרופ' יעקב פרנקל, שדיבר אף הוא בשבחם של התורמים, אמר כי "מבנים הם דבר חשוב, אבל חשובים אפילו יותר הם החזון והרוח שעומדים מאחוריהם". לדבריו, הבניין החדש מהווה הגשמת חלום עבור סטודנטים שלא יכלו להרשות לעצמם ללמוד בתל-אביב, כי לא היה להם איפה לגור.

 

נציג אגודת הסטודנטים, לב גולובצ'ינר, שביקש להודות לתורמים, אמר: "המעונות מהווים צעד קטן לעבר עתיד טוב יותר ולעבר פתרון של בעיית הדיור והשיכון של הסטודנטים".

 

ב"עיר הסטודנטים", פרויקט הבנייה הגדול בתולדות האוניברסיטה, נבנים בסך הכל שמונה בניינים בני שבע עד תשע קומות כל אחד, שבהם יתגוררו כ-1,700 סטודנטים. בימים אלה כבר מאוכלסים שלושה מהם. שניים נוספים צפויים להיות מאוכלסים בשנת הלימודים הבאה, והיתר בשנה שאחריה.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>