העתיד כבר כאן: מרכז סגול לביוטכנולוגיה רגנרטיבית נחנך באוניברסיטת תל אביב

במרכז יפותחו טכנולוגיות חדשניות לשיקום, חידוש, החלפה והקניית יכולות משופרות לאיברים פגועים

17 מאי 2017

מרכז סגול לביוטכנולוגיות רגנרטיביות (Regenerative Biotechnologies) נחנך ב-17.5.17 באוניברסיטת תל אביב. המרכז יישא את שמו של התורם סמי סגול, שייסד גם את בית ספר סגול למדעי המוח של האוניברסיטה, ויספק לחוקרים את התנאים והאמצעים החדשניים ביותר הקיימים בעולם לשיקום, חידוש, החלפה והקניית יכולות משופרות לאיברים פגועים, בהם: הלב, חוט השדרה, המוח, העיניים, הכליות והשחלות, וכן רקמות עצם, גידים וסחוס.

 

איברים ביוניים בהתאמה אישית

"הרפואה הרגנרטיבית מביאה גישה מהפכנית לטיפול במחלות רבות: פיתוח, ייצור והדפסה במעבדה של רקמות ואף איברים שלמים, שיושתלו בחולה, ישפרו את תפקוד האיבר הפגוע, ולעתים אף יחליפו אותו לחלוטין," מסביר המנהל המייסד של מרכז סגול, פרופ' טל דביר, חוקר רב-תחומי, המשלב ביולוגיה מולקולרית של התא וביוטכנולוגיה, הנדסת חומרים וננוטכנולוגיה. "במעבדה שלי אנחנו עוסקים כבר היום בהנדסת רקמות לשיקום הלב, המוח, חוט השדרה ואיברים רבים אחרים, בין השאר אנו מהנדסים רקמות ואיברים מותאמים אישית לחולה ואף מפתחים איברים ביוניים בעלי יכולות משופרות."

 

המרכז החדש יושתת על יכולת מחקרית נרחבת וידע רב שכבר נצברו באוניברסיטת תל אביב בתחומים הרלוונטיים. הוא יפעל בגישה רב-תחומית, ויאגד בתוכו חוקרים מתחומים מגוונים כמו הנדסה, ביו-חומרים, ננוטכנולוגיה, הנדסת רקמות, ביולוגיה, ביו-רובוטיקה, אלקטרוניקה ורפואה, שיפעלו בשיתוף עם רופאים ומומחים בבתי החולים המסונפים לאוניברסיטה.

 

מרכז סגול לביוטכנולוגיות רגנרטיביות ימוקם בבניין החדש של המרכז לננו-מדע ולננוטכנולוגיה, הנבנה בימים אלה בקמפוס של אוניברסיטת תל אביב, וצפוי להיפתח בשנת 2020.

 

מרכז סגול יתפרס על שטח כולל של 420 מ"ר, ויכלול מספר מעבדות, שיעסקו בתחומים הבאים: ננו-רפואה משקמת, הנדסת רקמות, טכנולוגיית  איבר-על-שבב, תרפיה תאית וביו-חומרים חכמים. המרכז יכלול ציוד ייחודי כגון מכשירי דימות מהמתקדמים בעולם ומדפסות תלת ממד לייצור רקמות ואיברים.

 

"אנחנו מאמינים ומקווים שמרכז סגול לביוטכנולוגיות רגנרטיביות יתרום תרומה משמעותית לקידום הרפואה הרגנרטיבית בישראל ובעולם כולו," מסכם פרופ' דביר. "בכך תהיה אוניברסיטת תל אביב שותפה מובילה בקידומן של טכנולוגיות פורצות דרך, הצפויות להביא כבר בעתיד הלא רחוק שלמה ומלאה גם לחולים הקשים ביותר."

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>